تصور کنید شما در فروشگاه چشمتان به یک محصول غذایی بخورد که روی آن یک لوگوی سیب گاز زده باشد، قطعا کنجکاوی شما را مجبور میکند تا از بین هزاران مواد غذایی مشابه با برند های دیگر دست روی آن محصول با لوگوی سیب گاز زده بذارید، چرا؟

لوگوی اپل

چون اون محصول برند اپل است، در اولین نگاه برای شما مهم نیست که آن محصول، چه محصولی است، یا چه کاربردی دارد، یا چه مزیت و معایبی دارد، یا حتی آن محصول را نیاز دارید یا نه، فقط برای شما لوگوی آن محصول مهم است چون در ذهن شما این لوگو ثبت شده است. حالا بعد از این که محصول را نگاه کردین اون موقع تصمیم میگیرید که این محصول برای شما مناسب هست یا نه ولی اینجاست که مشخص میشود اپل کار خودش را کرده است، تمام!

پشتیبانی واتساپ

مثالی که در بالا زدیم یک مثال واقعی نبود چون اپل محصولات غذایی تولید نمیکند (هرچند از اپل هیچ چیز بعید نیست!) اما این مثال را زدم تا اهمیت تاثیر ثبت یک لوگو در ذهن مخاطب را نشان دهم.


لوگو = معرفی کسب و کار شما

لوگوی شما تصویریست که مردم از خدمات یا محصولات شما در ذهن دارند. در اصل مهم ترین اصل موفقیت یک کسب و کار را که برندسازی آن است ملزم به داشتن لوگوی مناسب می کند، واقعا بدون لوگو امکان برندسازی وجود دارد؟  آیا برند موفقی را میشناسید که لوگو نداشته باشد؟

پس لوگو برای کسب و کار شما مهم است زیرا مالکیت، کیفیت و ارزش‌های برند شما را نشان می‌دهد. لوگوی شما در محصولات، کارت ویزیت، وب سایت، رسانه های اجتماعی و مهمتر از همه در ذهن مشتریان شما نقش میبندد.

برندسازی

لوگوی شما یکی از اولین تعاملاتی است که افراد با برند شما دارند و این فرصتی است که تأثیر اول قوی داشته باشید، لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد خدمات با کیفیتی ارائه می دهید و کسب و کاری حرفه ای دارید.


یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اصلی ترین ویژگی یک لوگو، سادگی آن است. لوگو هرچه ساده تر باشد روی ذهن مخاطب تاثیر بیشتری میگذارد.

خیلی از افراد وقتی درمورد لوگو صحبت میکنند، دوست دارند لوگویی با جزئیاتی فراوان، طراحی های پیچیده و دیزاین های خاص و متفاوت داشته باشد و این یعنی خودتان با دست خودتان کسب و کارتان را نابود کردید، در اصل با یک لوگوی پیچیده و شلوغ به مخاطبان خود میگویید ما را در ذهن خود هیچ وقت نگه ندارید.

یک لوگوی خوب، لوگویی است که مطابق با صنعت یا خدمات شما باشد، مفهوم کار شما را برساند، شعار تبلیغاتی شما را به صورت تصویر به دیگران بگوید.

لوگو باید به گونه ای طراحی شود که شما را از دیگران متمایز کند و وفاداری به برندتان را تقویت کند، اما چگونه؟ یک لوگوی خوب باید معنایی در درون خود داشته باشد. باید هدف، مأموریت و چشم‌انداز کسب‌وکار شما را نشان دهد. این چیزی است که مردم از لوگوی شما به خاطر می سپارند.

در اصل طراحی خوب یک لوگو نه تنها در ظاهر حرفه‌ای بودن کسب و کار شما را به نظر می رساند، بلکه نشان دهنده چیزی عمیق تر در برند شما است. 


چرا کسب و کار شما به لوگو نیاز دارد؟

یک لوگوی خوب با اعتبار بخشیدن به کسب و کار شما، حرفه ای بودن شمارا نشان میدهد، باعث میشود تا مشتری به شما اعتماد کند و افراد را در نگاه اول وادار کند تا به کسب و کار شما نگاهی بیندازند.

به مشتریان شما می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه این کار شما برای آنها سودمند است.

اگر لوگوی شما غیرحرفه‌ای باشد، مردم بدون شک از خود می‌پرسند که چقدر می‌توانند به محصولات و خدمات شما اعتماد کنند. حس میکنند باید برند دیگری را انتخاب کنند به این دلیل که آنها قانونی تر به نظر می رسند! افراد زود قضاوت می‌کنند و طراحی ضعیف لوگو باعث می‌شود که برندی که از شما عملکرد ضعیف تری دارد در نگاه اول بهتر از شما نشان داده شود.

پس یا لوگو نداشته باشید یا یک لوگوی حرفه ای داشته باشید تا مشتریان شما را متمایز کنند، اطمینان حاصل کنند که برند شما قابل اعتماد است.

برای مثال بیایید نگاهی گذرا به لوگوی نایک بیندازیم. لوگوی نایک درواقع فقط یک تیک ساده است، اما ارتباطی که ما با آن لوگو داریم فراتر از یک تیک است، با دیدن لوگوی نایک به دویدن یا ورزش کردن فکر میکنیم.

لوگوی نایکی

این یعنی یک لوگوی قدرتمند که برندسازی مناسبی برای آن ایجاد شده است. پس لوگوی شما باید در کنار طراحی مناسب و ساده بر اساس مفهوم کسب و کارتان با گذشت زمان و با برند سازی مداوم همین کار را برای تجارت شما انجام دهد.

اگر به کسب و کارتان نگاهی بلندبینانه دارید روی طراحی لوگوی خود سرمایه گذاری کنید. این چیزی است که برای افزایش اعتبار شما و جذب مشتریان ادامه دار اهمیت دارد.


چگونه می توان یک لوگوی خوب ایجاد کرد؟

یک لوگوی حرفه ای باید واضح و قابل تفسیر باشد تا به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. مهم است که لوگوی شما ساده باشد تا در پلتفرم های مختلف کار کند و در هر اندازه و رنگی تاثیر گذار باشد.

شما میتوانید برای داشتن لوگو از سایت های فراوانی که لوگوی های آماده و رایگان برای شما درست میکنند استفاده کنید، اما آیا واقعا همچین لوگویی همه نکاتی که گفتیم را رعایت میکند؟
اکثر افراد وقتی کسب و کاری را شروع میکنند هزینه های مختلف فراوانی انجام میدهند و وقتی به لوگو میرسند، یک لوگوی رایگان و آماده انتخاب میکنند، و این گونه همه زحمت خود را دور میریزند. در صورتی که میتوانستند در کنار همه هزینه هایی که کردند یک مبلغ کمی برای طراحی لوگو کنار گذاشته و بعد از تاثیری که بر روی برندینگ کسب و کارتان ایجاد کرد چندین برابر آن هزینه را از فروش محصول و خدمات کسب کند.

پس یک لوگوی مناسب باید برای هر کسب و کاری به صورت اختصاصی طراحی شود و سه ویژگی را همزمان باهم داشته باشد:

1- شکلی متوازن با مفهوم و نماد کسب و کارتان

2- طرحی ساده با عنصر بصری قوی

3- رنگ بندی هوشمند و مرتبط با کسب و کارتان


رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ لوگوی شما، درک مشتری از برند شما را تعیین می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری را برای او تغییر میدهد. رنگ احساسات را تحریک می کند و به برند شما معنا می بخشد و هنگامی که رنگ به طور مداوم در بازاریابی شما استفاده می شود، شناسایی برند را تا 80٪ بهبود می بخشد. 

رنگ لوگوی آمازون

رنگ های مناسب به صنعت و بازار هدف شما بستگی دارد. احتمالاً متوجه شده اید که صنایع خاصی به رنگ های خاصی می چسبند. به عنوان مثال، موسسات مالی تمایل به استفاده از رنگ آبی دارند، زیرا آبی امنیت و قابلیت اطمینان بودن را به شما منتقل می کند. برندها از رنگ آبی برای افزایش اعتماد به محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

رنگ لوگوی خود را بر اساس احساساتی که می خواهید مصرف کنندگان تجربه کنند و اقداماتی که می خواهید انجام دهند، انتخاب کنید. روانشناسی، فرهنگ و پارامتر های مختلفی را در نظر بگیرید.

رنگ برند شما باید داستانی را بیان کند. باید ارزش های شما را به اشتراک بگذارد و به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا با دیگران در فضای کاری شما اشتباه گرفته نشود.

قدرتمندترین برندها به یک پالت رنگی ساده با کمتر از سه رنگ اصلی پایبند هستند. آنها همچنین از رنگ های ثابت به جای رنگ های ترکیبی استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ روی صفحه و چاپ متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که می توانید رنگ های خود را با دقت در محصولات خود چاپ کنید.


لوگوی شما هویت برند شماست

طراحی لوگو مهم است (خیلی مهم است) و شما به آن نیاز دارید! به خصوص اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند و در مورد شما به دوستان و اطرافیان خود بگویند. وقتی روی برندسازی خود سرمایه گذاری می کنید، کسب و کار کوچک خود را برای بزرگ شدن توانمند می کنید.

با لوگو

در مورد طراحی لوگو سوالی دارید؟

آیا نیاز به یک لوگوی حرفه ای دارید که برای کسب و کار شما طراحی شده باشد؟

پشتیبانی واتساپ

طراحی لوگو استانداردها و زیبایی شناسی های خاص خودش را دارد و باید به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شود.
ما در "با لوگو" خدمتی ارائه می‌دهیم تا طراحی لوگو در همه شهر‌های ایران به کاری ساده و کم‌هزینه تبدیل شود. چون اعتقاد داریم هر کسب و کاری با لوگو قطعا موفق تره!

طراحی اختصاصی لوگو + هزینه مناسب = با لوگو

شما میتوانید با کلیک روی این قسمت فرم مخصوص را پر کرده و همکاری حرفه‌ای ما و شما از همین لحظه آغاز شود.